InformerOnline ontvangt keurmerk Zeker-OnLine

Woensdag 20 April heeft Informer oprichter en directeur Remco Frühauf uit handen van Frank Alfrink, directeur van ZZP Nederland, het Keurmerk Zeker-Online ontvangen. Het keurmerk, dat namens de stichting Zeker-Online wordt uitgereikt, is ontwikkeld in samenwerking met de Belastingdienst.

Met het Keurmerk bewijst Informer te voldoen aan de strengste eisen op het gebied van veiligheid, betrouwbaarheid en juridische zekerheid. “Een boekhoudprogramma moet technisch en boekhoudkundig helemaal in orde zijn. Daarnaast moet alle data veilig worden opgeslagen en moet het programma de informatie kunnen leveren die de Belastingdienst wil hebben. Als ZZP’er of MKB’er moet je jouw boekhoudprogramma daar blind op vertrouwen, maar je weet nooit zeker of de leverancier in praktijk alles wel goed voor elkaar heeft”, aldus Remco Frühauf van Informer.

Keurmerk voor kwaliteitsspelers

Het Keurmerk en de Stichting is het resultaat van een nauwe samenwerking van softwareleveranciers van online boekhoudpakketten, IT-auditors en ECP|Platform voor de Informatiesamenleving. Het Keurmerk beoogt zekerheid, niet alleen over de werking, maar ook of de software juridisch goed in elkaar zit. “Het moet ondernemers de zekerheid geven dat hun boekhoudprogramma betrouwbaar, veilig en voortdurend beschikbaar is.”, aldus Bert Tuinsma, voorzitter van de stichting Zeker-OnLine. Het keurmerk hanteert de richtlijnen voor veilige webapplicaties van het NCSC (Nationaal Cyber Security Centrum red.) en heeft daarnaast strenge eisen gesteld aan continuïteit en privacy.

Stichting ZZP Nederland blij met keurmerk voor online boekhouden

Frank Alfrink van ZZP-Nederland: “Als belangenbehartiger van de ZZP’ers in Nederland ondersteunen we graag het keurmerk Zeker-OnLine: het helpt ZZP-ers bij het maken van juiste keuzes als het gaat om een boekhoudpakket.” We krijgen veel vragen van zzp’ers in relatie tot hun aangiftes bij de Belastingdienst, en zien de waarde van het voorkomen van deze discussies. De keuze voor een deugdelijk boekhoudpakket is daarbij een zeer probaat middel!

Belastingdienst Tevreden

De Belastingdienst is vanaf het begin al betrokken bij de ontwikkeling van het Keurmerk Zeker-OnLine. Volgens Theo Klarenbeek van de Belastingdienst doen ondernemers goed aan een keuze voor software met het keurmerk. “Als administratiesoftware dit keurmerk heeft, weet u dat die software veilig en betrouwbaar is. En dat deze geschikt is om gegevens mee te bewaren waar de Belastingdienst om vraagt. Als het gaat om het toezicht van de administraties dan kent de Belastingdienst waarde toe aan het keurmerk!”

Kwaliteit met lage kosten

Informer wil dat ondernemers zonder obstakels met een gerust hart kunnen boekhouden. “Wij [LK2] zijn erg blij met het Keurmerk Zeker-OnLine. Het keurmerk bevestigt onze keuze voor kwaliteit en betrouwbaarheid en laat ZZP’ers en MKB’ers zien dat wij een betrouwbare partij zijn, zoals we ons vertrouwen als sinds 1993 hebben verdiend!” Aldus Remco Frühauf van Informer. Dat kwaliteit niet duur hoeft te zijn is wat Informer betreft nu aangetoond.

268182 logo%20zeker%20online d0003f original 1513598541